Noworoczna noc

Ahoj w 2022!

Nie jestem duszą towarzystwa, tańczę jak po obuchu w łeb, a sylwester to dla mnie jakaś pomyłka - po kiego czorta te petardy i fajerwerki? W dupę se to wsadźcie, a wcześniej przelejcie kasę na schroniska. 

A więc jak zawsze po czasie przejdę do rzeczy: zbiór przyjemnostek, które obejrzałam w Sylwestra. Zostawcie w zakładkach na 2023 albo na karnawał, róbta co chceta i jadziem po nadzienie!

Program sylwestrowy  1965/1966 Lucjana Kydryńskiego "Przeboje roku"

Lucjan Kydryński - wiadomo. A "nie! nie! NIE!" hit podobny do "nienienienie" Kranka z "Medium". Niby to samo, a co innego.

Bardziej przyziemnie - Szczepanik, Gilbert Bécaud (Kydryński, przyznaję rację :), Mackie Majster Wiesława Gołasa czy Barbara Rylska. Udana ferajna.

Z kanału "zbysio72": link.

"Jerzy Jurandot i jego goście" - program telewizyjny 1969

Jak spędzić godzinę bez kwadransa w przyjemnym towarzystwie? 

  1. Zróbcie herbatę.
  2. Włączcie właśnie to. 

Dziewoński, Michnikowski, Kwiatkowska, Brusikiewicz, Dymszówna, Wasowski i pewien kwartet.

Z kanału "Kocyk i herbatka": link.

"Spotkanie z Agnieszką Osiecką" 1976

Tym razem krócej, ale nadal sympatycznie. Królowa Nasza - w zależności od wypowiadającej - Maryla lub Agnieszka, Łucja Prus, anegdotki i takie jedne piosenki bez puenty :).

Z kanału "Kocyk i herbatka": link.

"Wielokropek" - satyryczny program telewizyjny 1965

...bo programów z lat sześćdziesiątych nigdy za wiele :)

Z kanału "Kocyk i herbatka": link.

Michał Bajor na żywo - "Moje podróże" (koncert w Imparcie, 2015)

A tuż przed wystrzeleniem w powietrze pierunów, które po ki czort są - nie wiem, przyszła kolej na koncert. No co ja tu będę dużo pisać: anegdotki, głos, serdeczność. W sam raz, kiedy w sylwestrową noc zastanawiacie się, dokąd zmierza ludzkość. A jeśli już o nocy mowa...

Z kanału "MTJ Wytwórnia Muzyczna": link.

"Noworoczna noc" 1964

"Skusiło mnie, aby rozrywką wieczór zakończyć" i oto była ona - animacja według opowiadania Jeremiego Przybory. Przeszukałam mój - jak na razie - dość skromny zbiorek książek Jeremiego P., ale nie dane mi było znaleźć tego opowiadania, za to znalazłam "Upiorny Sylwester" (w "Baśniach Szecherezadka" i "Mieszance firmowej"). 

"Już wkrótce mknęliśmy apokaliptycznym zaprzęgiem w dwa żarte, nażarte żertwą pożartych koni basiory" - panie, cudo i aliteracja, a przy tym fragmentuszek z "Upiornego..." a nie "Noworocznej...". 

Jeremi Przybora czyta swoje opowiadanie przedstawione animacją. 

Oglądać, oglądać, oglądać.

Z kanału "tombec monty": link.

Finito

  1. Wszystkie programy, koncerty, no tutto są dostępne na YT. A przynajmniej teraz, gdy to piszę.
  2. Choć już połowa stycznia to na dobre słowo nigdy za późno: bądźcie szczęśliwe i zdrowe, jedzcie dobre jedzonko, spełniajcie marzenia i dbajcie o siebie. Buziaki na nowy rok, bo Nowy Rok już musztarda po obiedzie :).
Dziękuję, pozdrawiam, cześć i czołem!
14.01.2022

Komentarze